jueves, 12 de noviembre de 2015

GRAELLA BIG 6 - Gup 4



ETAPA
SUB-ETAPA
PREGUNTA
DESCRIPCIÓ
1. Tasca Definició

1.1 Definir el problema d'informació
A quina/es pregunta/es volem donar resposta?
Quines eines ens poden ser d’ajuda per realitzar treballs en grup online?

1.2 Identificar la informació necessària

Quina informació tenc i quina necessito trobar per poder contestar a aquesta/es pregunta/es?
Les eines que coneixem són Google Drive, Google +, Dropbox, Mendeley, iCloud, OfficeSuite i Box.
Necessitam trobar més informació sobre cada una d’aquestes eines per poder contestar a la pregunta que ens demanam.

2. Recerca d'informacó Estratègies

2.1 Determinar els descriptors

Com puc trobar la informació que necessito?

No hi ha una estratègia universal de cerca sinó que hi ha elements estratègics útils que ens ajuden a estalviar temps, identificar amb rapidesa errors de plantejament o orientació del procés i establir objectius de cerca en cada etapa concreta del procés.
Paraules clau: Google Drive, Google +, Dropbox, Mendeley, Box, iCloud, Office Suite, treball col·laboratiu, eines, TIC, grup, compartir, característiques, arxius, documents, aplicació, emmagatzemar.

2.2 Preveure les possibles fonts
A quines fonts puc trobar la informació que em falta?
Utilitzarem cercadors ( Google i Mendeley) i directoris (Google)
Cercarem informació addicional a blogs, articles web i altres treballs que ens puguin ser d’ajuda.
3. Localització i Accés

3.1 Localitzar les fonts (intel·lectual i físicament)
Quines paraules clau usaré per cercar la informació?
Les paraules clau que usarem per cercar la informació seràn: “treball col·laboratiu”, “Google Drive”, “Google Plus”, “Dropbox”, “Box”, “iCloud”, “treball en grup”.

4. Ús de la Informació
4.1 Llegir la documentació


4.2 Extreure informació rellevant
És suficient la informació obtinguda?
Mendeley: És un gestor bilbliogràfic que relaciona una versió web amb una versió d’escriptori incorporant funcionalitats de la web 2.0 que permeten compartir les referències bibliogràfiques amb contactes i consultar els continguts penjats per altres usuaris.
El document “Guía de uso de Mendeley” ens explica que és Mendeley, com poder accedir-hi i crear un compte, com afegir i extreure referències, com citar referències o com compartir documents i referències entre altres coses.
Google +: És una red social on pots compartir les teves coses públiques, i conseguir que les persones que ho llegeixin es facin seguidors. Pots compartir les teves publicacions amb gent de tot el món.
El document “Manual de uso Google plus” explica que és una red social que facilita gestionar la informació per compartir amb altres amics, és un conter gratuit.
Drive: És un servei web que et permet emmagatzenar, modificar, compartir i accedir als teus arxius i documents independentment d'on et trobis a través d'Internet…
El document “Manual de uso de google Drive” ens explica que és Drive, un servei web que serveis per a compartir informació, arxius, imatges… amb altra gent, ens diu que es un conter gratuit, solament necessitem un compte de gmail per accedir.
Box: és un programa que ens permet pujar qualsevol tipus d'arxiu i tenir accés a ells des del blog.
El document “ Dropbox & Box” en explica algunes diferències entre Box i dropbox, també ens diu com pujar arxius, i com utilitzar-los.
Dropbox: És una aplicació gratuïta que està “en la nube”. Permet emmagatzemar arxius mitjançant internet i accedir a ells en qualsevol moment a través de qualsevol aparell electrònic.
El document “Dropbox & Box” al igual que avans ens diu algunes diferències entre Box i dropbox, del dropbox ens diu com podem utilitzar i sincronitzar les carpetes i com hi funciona.

4.3. Curar informació
La informació localitzada, pot servir a altres grups de feina?
Hem compartit aquestes dues fonts d’informació perquè pensam que poden ser útils pels altres companys.

5. Síntesi

5.1 Organitzar la informació
Com organitzaré la informació que he estret?
  • Introducció: A aquest informe hem explicat que és un treball col·laboratiu, quan es va crear i en quina finalitat. Hem decidit que un treball col·laboratiu és una oportunitat per treballar en les TIC.
  • Marc Teòric: A aquest apartat hem parlat i desenvolupat les diferent eines que utilitzem per fer un treball col·laboratiu.
  • Metodologia: Hem descrit la manera de cercar informació.
  • Conclusió: Hem explicat per a que serveixen les diferents eines a l´hora de fer un treball col.lavoratiu.
  • Referències Bibliogràfiques: Hem citat totes les referències bibliogràfiques dels articles on ho hem trobat. Les hem posat en un llistat, on es citen totes elles.

5.2 Presentar la informació
Com presentaré la informació?
6. Avaluació

6.1 Jutjar el producte (eficàcia)

Hem aconseguit contestar totes les preguntes?
L’article compleix els requisits establerts? (nº de cites, bibliografia, format,...)
Hem pujat a Mendeley els documents per a consultar i referenciar el que creiem que són necessaris per l’elaboració del treball.

6.2 Jutjar el procés (eficiència)
Hi ha un equilibri entre els esforços, recursos i temps emprat amb els resultats obtinguts?
Hem passat per totes les etapes del procés?
Valorau de l’1 al 5 (de menys a més):
  • Esforços: 4,5
  • Recursos: 4
  • Temps: 4
  • Resultats: 3,5
  • Procés seguit: 4
  • Feina en grup: 5

No hay comentarios:

Publicar un comentario